چگونه در کنکور ارشد مطالعه کنیم تا رتبه تک رقمی شویم
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
نظر سنجی
دیگر موارد
آمار وب سایت

پس از انتخاب منابع مسئله، مسئله ی برنامه ریزی است و اینکه چطور دانشجو درس بخواند. به دانشجو ها توصیه می شود قبل از اینکه در امتحان ارشد شرکت کنند و یا شروع به خواندن کنند مشخص کنند که در کدام گرایش تمایل به تحصیل دارند.

نکته ی بعدی برنامه ریزی روزانه است. هر روز مطالعه کنید. این کمک شایانی می کند تا خسته  نشوید. در مدتی که سعی دارید برای کنکور کارشناسی ارشد آماده شوید اغلب فعالیت های جانبی خود را که وقت زیادی از شما می گرفتند را تا جایی که می توانید کمتر کنید اما در عوض به ورزش بپردازید، بهتر است هر روز آنقدر ورزش کنید تا عرق کنید، این کار کمک زیادی به حفظ سلامت روحی و جسمی شما خواهد کرد. از آنجایی که آزمون ارشد آزمون مهم و به نسبه سنگینی است به تمرکز زیادی نیاز دارد بنابر این سعی کنید در طول مدت آماده سازی از تنش به دور باشید و یا حداقل طوری برنامه ریزی کنید که یک ماه قبل از آزمون هیچ برنامه ی خاصی مانند مسافرت و یا شرایط استرس زا نداشته باشید. زیاد از راه های آماده سازی خود با دیگران و یا دوستان و همکلاسی ها صحبت نکنید، این کار لازم نیست و بیشتر محیط دوستانه ی شما را تحت تاثیر قرار می دهد.

مهمترین نکته این است که همچنان در طول آماده سازی خود برای آزمون ادامه دهید و هیچ گاه کار را رها نکنید و یا مایوس نشوید. به خود بگویید که شما هر روز بیشتر از دیروز می دانید. این کمک شایانی به پیشرفت شما خواهد کرد. توقع خود از خودتان زیاد باشد. یکی از رموز موفقیت افرادی که در کنکور ارشد رتبه های خوب می آورند نیز همین است. آن ها در دوران آماده سازی حتی وقتی یک تست را هم اشتباه می زنند ناراحت می شوند و به دنبال دلیل آن می کردند و تا دلیل آن را نیابند رها نمی کنند.

در نهایت شرکت در آزمنون های مرحله ای نیز می تواند کمک حال شما باشد. همیشه یادداشت برداری کنید و بدانید با نوشتن نکته ها و اطلاعات آن ها در ذهن شما بهتر می مانند و جا می گیرند. به علاوه این نکته ها در ماه آخر آماده سازی می توانند کمک شایانی به شما کنند و در وقت شما صرفه جویی زیادی می شود.

هیچ گاه نگویید وقت کم دارید. همیشه می توانید شروع کنید و هیچ وقت دیر نیست. اما خیلی هم نباید بی توجه باشید.  این هم یکی دیگر از رموز موفقیت در آزمون ارشد است.




:: برچسب‌ها: طریقه مطالعه ارشد , رتبه تک رقمی , ارشد تک رقمی ,
:: بازدید از این مطلب : 1588
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : مهندس جوادراهزانی
ت : جمعه 29 اسفند 1393
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی